top of page
תמונת הסופר/תCULINARIT

פינסטרסט בע"מ: למה לצפות (או לא) ב2019

תודה לאל על Pinterest. איפה, אם לא שם, היינו מוצאים את הפתרון האולטימטיבי לחוסר היצירתיות שלנו? מי היה עושה סטיילינג לימי הצילומים, חושב לבדו על הטרנד הצבעוני הפופולארי ביותר בעולם ומאפשר לנו ליישם בישראל קריאייטיב ממש ממש טוב שמצליח כבר חצי שנה בארה"ב?


אוהבים אותך כולם


אז גם באייפון שלי האפליקציה האדומה מותקנת בגאון, ולפני כל פעילות יצירתית כזו או אחרת אני פותחת אותה ומקלידה את מילות החיפוש הקסומות שיקלו על מחשבותיי. אני מודה - פיתחתי בה תלות קלה. וכשאת עוסקת בשיווק, ובמיוחד של עסקים קולינריים כאלה או אחרים, מדובר בלונה פארק של יצירתיות מתפרצת שמתחיל בפיקניק קסום בחווה נידחת ומסתיים בשיגור המבורגרים לחלל. כך שבקלות אפשר ללכת לאיבוד ועדיף להשתמש בה במינונים הנכונים.


אותה תלות היא זו שמאפשרת לאנשי Pinterest מדיי סוף שנה לבשר לנו מה אנחנו רוצים לאהוב בשנה העוקבת. כמו שעון, בסיומה של שנת 2018 פרסמה Pinterest את רשימת הטרנדים לאהוב ב2019, מקוטלגים לקטגוריות ולפי מילות חיפוש (כמו שאנחנו אוהבים), ואולי - למרות שהיינו רוצים לחשוב על הכל לבד ולא ללכת אחרי העדר, יש לנו כמה דברים לקחת ממנה לשנה הקרובה.


הקישור המלא: https://bit.ly/2Eio50F


מי היה ראשון? בובות מיניאטוריות בצילומי אוכל | יעקב בולמנטל

הטרנדים הנבחרים ל2019


אתמקד כהרגלי בצד הקולינרי ואציג את עשרת המגמות הקולינריות הצפויות ל2019 ומה אפשר לעשות איתן בעצם:


(1) פטריות או לא להיות - אלו שצצות אחרי הגשם, אלו שנדמה שכולם התיימרו לאתר ביערות החורף, אלו שמגיעות בכל מיני גדלים וצבעים ובערים מסוימות בעולם יש מסעדות שמתקיימות על טהרתן בלבד, הן כוכבות רשת גם בחטיפי שוקולד ובכוסות של קפה. אנחנו מצדנו, יכולים לשלב אותן במנות, לפרסם מתכונים שלהן, לספר איך ואיפה מלקטים אותן ולשלב אותן כחטיף עונתי, טרי ובריא. רק לא משומר.


(2) המלך זנגביל - או ג'ינג'ר בשמו הנפוץ יותר, כבר ידוע לנו כקנה שורש בעל סגולות בריאותיות, טוב לעיכול ונלחם בסרטן אבל חשוב מכל - מביס השפעת הישראלית. עם גידול של מאות אחוזים בחיפוש אחר מי ג'ינג'ר וגידול מקביל של מזמיני תה ג'ינג'ר-לימון-דבש ברחבי תל אביב - שווה בהחלט לאמץ אותו בגזוז, עם מים קרים או חמים, להדגיש אותו בתיבול כל מתכון ולציין את הסגולות הרפואיות שלו לטובת כל צרכן בסביבה.


(3) חלב שיבולת שועל - בדיוק שחשבתי שמגמת הטבעונות לא יכולה לצאת מפרופורציות יותר, הגיע חלב שיבולת השועל והחליף את מקומו של חלב השקדים, האורז וכמובן הסויה. האלטרנטיבה החדשה לחלב הפרה שפעם שתינו, יכול לשרת כל בית קפה תל- אביבי, מסעדה טבעונית וחנות טבע שלקוחותיה הם הסיבה שמישהו חשב לייצר חלב שיבולת שועל מלכתחילה.


(4) כולם רוצים לאפות - או לנסות לגדל מחמצת ביתית ולאפות אתה. יותר ויותר אנשים מתרגשים מלחם על כל צורותיו ומחפשים אחר מתכונים שיגרמו להם להשוויץ שהכינו לבד. באופן טבעי, זה הזמן לצאת עם סדנאות אפייה, לשלב לחמים בכל מיני צבעים בארוחות הבוקר והבראנצ'ים שאתם מציעים, להחזיר את הכבוד של הפוקצ'ה כמנת פתיחה ולהעריך את הצליל של לחם פריך נחתך לתאוות המביטים בו. ואם אתם יכולים לנכס לעצמכם בצק שמזוהה אתכם - כמו לחמנינה והנלסון ושרויטמן והבייגל - מה טוב.


(5) דיאטה פיגאנית - עוד לא התאוששנו מטרנד הפלאו, ומגיעה מגמה תזונתית חדשה המאיימת להשתלט על העולם המבוססת גם היא על אוכל אמתי ומלא. בגדול, מסריה ברורים - להתרחק מסוכר, לאכול בעיקר צמחים, לצרוך שומנים בריאים (יחי האבוקדו), להתרחק משמנים כמו קנולה ותירס ועוד. אני איבדתי אותם ב"להתרחק מסוכר", אבל אני בטוחה שאתרי ספא בריאותיים, מסעדות שמוכרות BOWL FOODS וכל מסעדה שמסמנת את המנות שלה לפי קטגוריות של צמחונות- טבעונות ימצאו בה הרבה חן וטוב שכך.


(6) שולחנות שפע - מסתבר שלא רק הישראלים אוהבים שפע, או כמו שאומרים אצלנו "העיקר לא חסר", והחיפוש אחר סידורי שולחנות שופעים בכל טוב הולך וגובר. זה טוב למעדניות שמכינות פלטות, זה טוב לכל קונדיטוריה עם מגשים לאירועים וטוב למסעדות המתלבטות אם להפוך את ארוחות בוקר אצלן לבופה. רק לא כלים חד פעמיים, בבקשה.


(7) ארוחה כסופה - הגרסה החדשה של אוכל מהיר לשנת 2019 - ארוחה עטופה בנייר כסף אחד. לא רק בל"ג בעומר, אנשים מחפשים דרך להכין אוכל עשיר בטעמים במינימום מאמץ וכאן נמצא הפתרון. מסעדות ומעדניות שמוכרות אוכל מוכן, פלטפורמות Ecommerce קולינריות שמשווקות סלים למיניהם וכל שף או טבח שאימץ את שיטת הfarm to Table יכול להציע רעיון שישתלב מצוין עם הטרנד הנכסף.


(8) זנב שור - כבר שנים, שאני אוכלת רביולי זנב שור במסעדת הבית הגלילית שלי, ומשום מה יש גידול של 200% בחיפוש אחר מתכונים שכוללים את חומר הגלם הזה. אפשר לבדוק אם הפופולריות תופסת בארץ דרך תפריט ספיישל במסעדה ומכירה של הנתח על הלוח במעדנייה, ולכו תדעו מה או מו ייצא מזה.


(9) קונפיטורה רבותיי - אחד הדברים הזכורים ביותר מביקור במסעדה שמגישה ארוחת בוקר, לטובה או לרעה, היא הריבה. אינסטנט תות מפוצץ סוכר או ריבת משומרת עם מרקם מקרר לא תשתווה לעולם לריבה תוצרת בית שאתה חותמים את הארוחה. ריבת התאנים של מסעדת "פינה בראש" וריבת עגבניות השרי של יקב אסף, גורמות לכולם לרוץ ולהכין אחת כזו בבית. ולכן כל ירקן עם פרי עייף צריך לשווק את פירותיו העצובים כריבה מרנינה ומסעדה שעדיין מגישה ריבה מקופסא - שתאמץ פרי או ירק מיוחד משלה.


(10) שאיוט - לצד עב"מים נוספים ממשפחת הדלועים, תופס הצמח המרכז- אמריקאי שאיוט (Chayote) את הכותרות כירק שורש בועט ומרענן ומסתמן כלוכד תשומת לב ירוק לשנת 2019. אם ידכם משגת - כל מתכון הוא משובח. החלקים הקשים שלו משתלבים עם כל תבשיל שורש והעלים כמו גם הזרעים משתלבים בסלטים שונים. אני עדיין לא נתקלתי בו, אז אעדכן בתובנות כשכן.



לסיכום


בצל ניקיונות האוקיינוס והטבעונות הגוברת, ברור לכולנו ששנת 2019 הולכת להיות בריאה יותר מקודמתה. אנשים מתעניינים במקור חומרי הגלם ומוודאים שהם מזינים את גופם במוצרים בריאים, טריים ובתקווה מקומיים. הצרכן נהיה נבון יותר, סביבתו חשובה לו יותר ועלינו בעלי העסקים ואנשי השיווק לפעול בהתאם. מלבד המגמות בתחום המזון, שווה להעיף מבט בשאר הטרנדים הצפויים ולראות כיצד אפנת נשים, עיצוב בית וטיולים ברחבי העולם יכולים להשתלב נפלא בקריאייטיב של העסק הקולינרי שלנו.


אפשר להתייחס למגמות הצפויות של פינטרסט במלוא הרצינות ולהטמיע אותן בפעילות השיווקית ואפשר לקחת אותן בעירבון מוגבל במחשבה שהן משמרות את חלומות החיפוש של פינטרסט עצמה. כבודה של הרשת החברתית המדופלמת במקומה מונח. לנו נותר רק לבחור מה לקחת ממנה, מבלי לאבד את היצירתיות שלנו לחלוטין.


בהצלחה!


Comments


bottom of page