top of page
תמונת הסופר/תCULINARIT

אלוהי האינסטגרם

בזמן ש"טיק טוק" מסחררת את העולם, לי דווקא נוחה המחשבה שאינסטגרם כאן כדי להישאר. מיטב מותגי העל משקיעים מאמצים ומשאבים כדי להתאים את עצמם לאפליקציה החדשה אשר סוחפת את מיטב בני הנוער, אך עסקים קטנים ומקומיים יכולים להרוויח מרחב נשימה (עד שנבין כולנו מה גודל המפלצת, אם בכלל) ולהמשיך להשקיע את זמנם ומרצם באינסטוש.


בתוך ים של פרופילים


בסופו של יום ומאז 2010 - כולם נמצאים בה. המסעדה הקרובה ללבכם, היקב שביקרתם בו לפני 3 שנים ואפילו המעדנייה השכונתית שלכם שגם נגררה לעניין. התחושה הרווחת היא שכולם פשוט חייבים להיות באינסטגרם, וכך יוצא שבחלק מהמקרים זה עובד ובשאר הארי זה מרגיש מאולץ ומרושל. אז נכון שאם אתה לא שם אתה לא קיים, אבל האם כולם עוצרים ותוהים איך הם נראים שם בכלל?


להחזיק עמוד קולינרי אטרקטיבי זו לא עבודה קלה, אז צריך להגיד את האמת ובקול רם: אם אין לכם מה לספר, זמן לספר אותו או ערך מוסף להציע, סביר להניח שהעמוד שלכם לא יהיה הצלחה מסחררת גם אם תיקחו איש מקצוע שיחזיק אותו עבורכם.


תוכלו לשלם לעשרות חברות כמה מאות שקלים כדי שיעשו לייקים במקומכם, להשקיע אלפי שקלים בקמפיינים ממומנים, אבל אם לא תדעו להעניק ערך לקהל העוקבים, תשקיעו זמן ביצירת תוכן ותהיו נחמדים לקולגות שלכם לא פחות מלקהל הלקוחות - ההצלחה לא תגיע. שום מודעה של מנה יפה לא תגרום לנהירה המונית לעסק שלכם ובלי בידול אשר מעיד על הייחודיות שלכם, העוקב שאתם מחפשים ילך שבי אחר נותן שירות אחר שאולי גם חמוש במשרד יחסי ציבור וצלם מקצועי במרחק קריאה.


טיבי'ס: בר אקסקלוסיבי, בשר מקומי המיושן במקום, עסקיות צהריים משתלמות | צילום: אסף קרלה


שירת רועים: גבינות צאן מקומיות, מעדנייה מתחדשת, ארוחות על טהרת גבינות המחלבה | צילום: שני בריל



אז מה אפשר לעשות אתם שואלים? ובכן, הנה 10 דברים בתור התחלה:


1) הישארו זמינים ליד הטלפון לפחות בשעה הראשונה לאחר העלאת הפוסט. העניקו לייקים בנדיבות לפני- כן והגיבו מיד לכל מי שגילה עניין בפרסום שלכם. הזמינות חשובה מאוד ולא בכדי.

2) שתפו פעולה עם מובילי דעת קהל בתחום שלכם. הציעו להם הצעה שלא יוכלו לסרב לה וגייסו את קהל העוקבים שלהם לטובת המטרה שלכם.

3) חקרו האשטגים והרחיבו את החשיפה. חפשו בשורת החיפוש את ההאשטג שאתם עושים בו שימוש תכוף ותראו אילו האשטגים נוספים מופיעים כrelated. אלו ההאשטגים שכדאי לכם להשתמש בהם גם.

4) המציאו האשטג משלכם! כזה שיהפוך לסימן ההיכר שלכם וקהל הלקוחות והעוקבים שלכם יעשו בו שימוש בעתיד. כך, על הדרך, אינסטגרם גם "תנדב" לכם "תיקייה" משלכם.

5) צרו אינטראקציה בכל דרך אפשרית: הגיבו על כל תגובה בעמוד שלכם, כתבו התייחסות לסטורי של אחרים, פרגנו לקולגות (כך העוקבים שלהם יראו את זה, שזה נהדר פעמיים) וצרו שיח רב "מאחורי הקלעים". כך, תופיעו ראשונים בפיד לכל מי שניהל אתכם שיח בעבר. האלגוריתם של אינסטגרם אוהב את זה וכך גם שאר המשוטטים במרשתת.

6) שתפו פוסטים מהפיד לסטורי בעזרת 'מטוס הנייר' הקטן שמתחת לתמונה. גם אם פספסו אתכם בפיד, בטוח תרוויחו עוד כמה מבטים אצל מי שהתקבע רק על העדכונים השוטפים בתפריט העליון.

7) הוסיפו האשטגים ומיקום גם בסטורי - זה משנה :)

8) שמרו תמונות מוצלחות של אחרים לטובת השראה. ראיתם משהו מוצלח אצל יוזר אחר? הדגל הקטן של אינסטגרם יאפשר לכם לזכור את זה גם אחר- כך.

9) קראו לגולשים לשמור את התמונות שלכם. ככל שישמרו יותר תמונות שהעליתם, האלגוריתם של אינסטגרם יבין שאתם מעניקים לקהל הגולשים ערך רב יותר.


ואחרון חביב - 10) השקיעו בסרטוני וידיאו מכל סוג שהוא. סרטונים קצרים, ערוכים, חתוכים, כאלו שצולמו בסמארטפון, כאלו שנגזרו מצילום מקצועי. אמצו את פלטפורמת ה-IGTV בחום ושלחו ממנה Preview ל-Feed. אפליקציית "טיק- טוק" הידועה לשמצה מתחילת הפוסט מוכיחה לנו שתשומת הלב של הגולשים נודדת לתמונה נעה והעין מחפשת גירויים ויזואליים ודינמיים.


באשר פרומז'רי: פלטת גבינות בווידאו או בסטילס? | צילום: קובי שרביט



למה וידאו? קצת נתונים


– כ-160 מיליון איש צופים בווידאו ברשת.

- כמעט 50% מתקציב המושקע ברשתות החברתיות הולך לווידאו.

- מעל 50% צופים בסרטונים עם קול מופעל.

- 24% צופים בווידאו שלם!


וככל שעובר הזמן, זיכרון מודעות הווידאו עולה ומחלחל בתודעה הצרכנית, כך שנשאר לנו רק להחליט אם אנחנו "משחקים את המשחק", משקיעים את התקציב הנדרש או - לא. הכי חשוב - להעניק ערך ולהדגיש את הבידול שהופך את הסיפור שלכם לכזה שמספיק מעניין לעקוב אחריו.


בואו נדבר על הסיפור שלכם ונספר אותו יחד.

댓글


bottom of page